Friday, October 22, 2010

Selamat Bersara KPPM


MPSM Cawangan Johor mengucapkan selamat bersara kepada Yang Berbahagia, Tan Sri Alimuddin Mohd Dom, Ketua Pengarah Pelajaran Malaysia yang akan bersara pada 4 November akan datang. Seluruh ahli MPSMJ merakamkan ucapan terima kasih yang Tan Sri atas khidmat bakti yang telah dicurahkan untuk membangunkan pendidikan di negara ini.

Daripada Yang Dipertua, ahli jawatankuasa dan ahli-ahli MPPSMJ

Petikan akhbar Utusan Malaysia : 21 Oktober 2010

Ketua Pengarah Pelajaran Tan Sri Alimuddin Mohd Dom yang akan bersara bulan depan berkata beliau bersyukur dan bangga menjadi seorang pendidik selama 34 tahun.

“Saya tidak pernah bermimpi untuk menjadi Ketua Pengarah Pelajaran apabila menjadi guru mulai 1976 tetapi guru adalah kerjaya pilihan saya,” katanya ketika berucap pada majlis anugerah perkhidmatan cemerlang Jabatan Pendidikan Perlis di sini hari ini,

Alimuddin, yang menjadi Ketua Pengarah Pelajaran sejak Ogos 2007 berkata, apa yang penting bagi setiap guru ialah melaksanakan tugas yang diamanahkan dan tidak merungut dengan beban tugas yang menjadi sebahagian daripada tanggugnjawab mereka.

Katanya, terdapat guru yang mengadu kepada akhbar bahawa mereka telah dibebani dengan tugas dan beliau hairan kerana wujudnya sikap seperti itu.

Beliau berkata, sepatutnya mereka tidak merungut umpamanya dalam hal-hal berkaitan dengan pertukaran.

"Saya dan 15 kali bertukar sekolah dan lima kali bertukar tempat bertugas semasa berada di jabatan dan kementerian,” Alimuddin yang berasal dari Ayer Tawar, Perak. – Bernama