Friday, April 22, 2011

Selamat Bersara Tuan Haji Markom bin Giran

MPSM mengucapkan selamat bersara kepada pemimpin yang kita sayangi, Tuan Haji Markom bin Giran, Pengarah Pelajaran Johor yang telah menamatkan perkhidmatan wajibnya mulanya 20 APRIL 2011. Sepanjang menerajui JPNJ beliau telah banyak memberikan sumbangan dalam menambahbaik pencapaian pendidikan negeri Johor secara keseluruhannya. Beliau juga sentiasa memberikan panduan dan bimbingan kepada MPSMJ dalam menjalankan fungsi-fungsinya dalam membantu Jabatan Pelajaran Negeri Johor.

Beliau telah diraikan dalam satu majlis penuh meriah oleh warga pendidikan Johor pada 19 APRIL yang lalu bertempat di Hotel Paragon, Johor Bahru. 

Dalam ucapannya beliau merakamkan penghargaan terima kasih kepada seluruh warga pendidikan Johor yang telah memberikan sokongan padu menjayakan prorgram dan agenda pendidikan di negeri Johor sepanjang beliau menjadi Pengarah Pelajaran Johor. Beliau mengharapkan sokongan ini terus diberikan kepada pengganti beliau demi kemajuan dan kecemerlangan pendidikan negeri Johor.

Turut hadir dalam majlis ini ialah En. Md Hasidin Haji Zaini, Ketua Sektor, Sektor Pengurusan Sekolah, ketua-ketua sektor, pegawai-pegawai dari Jabatan Pelajaran Johor, Pejabat Pelajaran Daerah, pengetua dan guru besar negeri Johor. MPSM diwakili oleh Tuan haji Ayob bin Jantan selaku Yang Dipertua dan 50 ahli MPSM dari seluruh daerah negeri Johor.

SELAMAT BERSARA TUAN HAJI MARKOM BIN GIRAN.