Wednesday, March 17, 2010

Seminar Kajian Tindakan Pengetua



Seminar Kajian Tindakan Pengetua Sekolah Menengah Negeri Johor buat julung kalinya telah dianjurkan oleh PKPSM Johor pada 16 MAC 2010 bertempat di Hotel The Zon Regency, Johor Bahru dari jam 8.00 pagi hingga 5.00 petang. Seramai 243 orang peserta dari kalangan pengetua sekolah menengah negeri Johor telah menyertainya manakala perasmian penutupnya telah disempurnakan oleh Tuan Haji Sufa’at bin Tumin, Pengarah Pelajaran Johor.

Lapan orang pengetua sekolah telah membentangkan 8 kajian tindakan dalam seminar berkenaan iaitu Hj Fauzan Sukimi (Serampang Dua Mata), Hjh Zalaha Md Said (Sistem E-Merit Demerit), En. Borhanudin Mansor (Buku Teks Gedung Ilmu), Pn. Sallina Hussain (Team Teaching), Hjh Zaliha Ismail (Cakna Guru Muda), Hjh Ruhmaniah Mohd Rafiee (ME Mapping), Hjh Maznah Othman (Solehateen Camp) dan Haji Mohamad Mahadi (AVADDS).

Tuan Haji Sufa’at dalam ucapannya memuji langkah PKPSM menganjurkan program ini buat pertama kalinya yang dapat mengetengahkan kajian-kajian yang dilakukan oleh pengetua sendiri di peringkat sekolah dalam usaha menyelesaikan masalah dan memperbaiki amalan yang ada di sekolah. Ini adalah bersesuaian dengan 1 Guru 1 Kajian untuk merealisasikan Johor Top 5.

Turut serta dalam seminar berkenaan ialah Tuan Haji Markom bin Giran, Timbalan Pengarah Pelajaran Johor, En. Md Hasidin bin Haji Zaini, Ketua Sektor Pengurusan Sekolah, En. Md Nor bin A Ghani, Ketua Sektor Pengurusan Akademik, Tuan Haji Kassin Md Noah, Ketua Sektor Jaminan Kualiti, Tuan Haji Ayob bin Jantan, Yang Dipertua PKPSM dan Tuan Haji Aminudin Adam, Pegawai Pelajaran Daerah Johor Bahru.